Објављено Категорије Представе

ВЕЧЕРА БУДАЛА

IMG_5593_847 IMG_5597_847 IMG_5614_847

ФРАНСИС ВЕБЕР

Превела са француског Иванка Павловић

Сезона  61. 2013/14.

Режија: Слободан Перишић
Сценографија: Марко Билбија
Костимографија: Јелена Видовић
Графички дизајн: Владимир Вања Влачина
Музика: Петар Билбија

ЛИЦА:

ПИЊОН ФРАНСОА– Бранко Јанковић
ПЈЕР БРОШАН– Синиша Вучићевић
КРИСТИНА– Мирела Предојевић
ЛЕБЛАН САМО– Деан Батоз
МАРЛЕНА– Јелена Сексен
КОЊАЛ– Жељко Касап
МЕНО– Желимир Ривић

Инспицијент: Дубравко Вукадиновић
Суфлер: Зорица Јојић
Гардеробер: Мира Сантрач
Мајстор свјетла: Горан Шобот
Мајстор тона: Младен Влачина
Мајстори сцене: Милан Кешин и Миленко Билбија

РИЈЕЧ РЕДИТЕЉА:

Вечера будала у самој својој идеји разоткрива један „ментални елитизам“, који се као и свака друга идеологија развија из онога што називамо рационалном страном човјека. Сваки елитизам суштински поништава „обичног човјека“ и омаловажава његове интелектуалне и духовне способности. Свака подјела, сваки вид елитизма не може да произведе ништа него сукоб међу нама. Самим тим љубав изостаје. Љубав коју је немогуће рационализовати, описати, знати. Одлика наше данашњице управо и јесте рационализација, величање знања и покушај да се на тај начин Бог замијени човјеком.
У нашој поставци тај човјек који преузима улогу Бога сусреће се са Божијим човјеком.
Слободан Перишић

О АУТОРУ:

Френсис Вебер је рођен 1937. године у Француској. Дјелује као сценариста, драмски писац и редитељ. Први успјех на сцени је имао својом драмом „Киднаповање“ (1968), која се осам мјесеци непрестано играла у Паризу, као и драмом „Уговор“ (1970), коју је преточио у сценарио за кратки филм „Зови ме Матилда“.
Током седамдесетих је писао углавном сценарија за врло успјешне фарсичне комедије („Био једном један полицајац“, „Висок плавушан са црном ципелом“…) а за „Вечеру будала“ био је номинован за Оскара за најбољи сценарио. Највеће редитељске успјехе је имао са својим ненадмашним комедијама „Коза“ и „Бјегунци“ са Пјер Ричардсом и Жерар Депардјеом у главним улогама. Редитељски деби у Америци је имао са филмом „Три бјегунца“, а по повратку у Француску поново је доживио велики успјех са филмом „Јагуар“.
Ипак, Франсис Вебер је у својој плодној каријери имао највећи успјех са филмом „Вечера будала“, а у Холивуд је одмах након премијере филма откупио ауторска права за римејк.

Премијера, 1. априла 2014. године